bass(tard) strait - Reisverslag uit Sydney, Australië van Raymond Jansen - WaarBenJij.nu bass(tard) strait - Reisverslag uit Sydney, Australië van Raymond Jansen - WaarBenJij.nu

bass(tard) strait

Blijf op de hoogte en volg Raymond

05 Januari 2014 | Australië, Sydney

Nadat we Hobart hadden verlaten, was de voorspelling, dat de wind langszaamzou gaan afnemen... en dat deed het ook voor een tijdje. Echter we moetenopnieuw langs de beruchte Bass Strait – door de crew inmiddels omgedoopttot Bastard Strait – voor de 3e keer in 3 weken. Eigenlijk zijn wehartstikke gek...Al voor de Bass Strait, bij Storm Bay (what's in the name) Tasmanie, begonde wind alweer te groeien tot 35 knts met uitschieters naar 55 knts. En ooknog eens vanuit het Noorden, dus weer tegen de golven inbeuken.Gistermiddag rond 16:00 moest het midzeil neergehaald worden en ging iknaar het voordek met een aantal andere crewleden. Toen ik daar als eersteaankwam, werd ik direct gegrepen door een golf en door de webbing van deboeg getrokken. Ik hing half buiten de boot en zat nog met 1 been op hetdek. Ondanks dat ik aangelijnd was, schrok ik me dood en schreeuwde omhulp. Gelukkig wist een ander bemanningslid me snel weer aan dek tetrekken, maar inmiddels hadden de golven m'n knie al verdraaid.Desondanks moest het zeil naar beneden, we waren zwaar 'overpowered'. Maarbijna elke poging om dit te doen, strandde door de golven die maar over hetdek bleven spoelen en ons meenamen. Ik was nat tot op het bot (een douchehoeft voorlopig niet meer ;) ), maar uiteindelijk wisten we het zeil op hetvoordek vast te maken. Ondertussen was ik wel weer door een golf overenkele meters meegenomen en met m'n al gekneusde ribben opnieuw op eenobstakel op het dek terecht gekomen; in pijn werd ik door de crewbenedendeks gebracht en imiddels leef ik weer op pijnstillers. Niet dat hetveel helpt overigens, maar het verlicht. Het is momenteel niet gemakkelijkom me op de boot rond te bewegen.Benedendeks aanschouwde ik de moederwacht met de voorbereidingen van hetavondeten. Op een gegeven moment vloog het eten en kokend heet waterletterlijk uit de pan, toen de boot weer op een golf sloeg. De enemoederwacht verbrandde hierbij zijn arm. Langszamerhand begint decrewsterkte (en de moraal) weer af te nemen, door deze condities.Ook ik ziehet op dit moment niet zo zonnig in; hoop dat Brisbane gauw dichterbijkomt....

  • 05 Januari 2014 - 10:37

    Cornelis:

    Weer echte pech zeg maar, hopelijk gaat de pijn snel over en kan je weer echt genieten van de trip! Heel veel succes !!

  • 05 Januari 2014 - 10:43

    Gerald:

    Go Boy Go, never stop. The power comes from within. #BAM

  • 05 Januari 2014 - 10:59

    Ellen Kosters:

    Jee man, dat is pas echt afzien. Ik wens je heel veel sterkte en beterschap. hoop inderdaad dat jullie gauw in Brisbane zullen aankomen.....

  • 05 Januari 2014 - 11:32

    Johan:

    Zonder reuring geen vooruitgang! Commmmmooooonnnnn!!!!!! Kampioenen !!!!!!!!! This is it!!!!! Once in a live time!!!!!!

  • 05 Januari 2014 - 12:17

    Rob En Mir:

    Hey Raymond wat een verhaal.
    Schrikken of niet dan. Vervelend dat je zoveel
    pijn hebt, maar jij bent altijd optimistisch kom op
    het gaat vast en zeker goed komen.
    Je hebt er zoveel voor gedaan om hier
    aan mee
    te doen. Er zijn altijd ups and downs. Succes em
    wij hopen voor jou dat de pijn snel overgaat.
    Zet 'm op

  • 05 Januari 2014 - 13:38

    F.Jansen:

    Raymond wat weer een heftig verhaal. Het noodlot slaat wel steeds bij jou toe.Maar kop op en laat je en rest van de crew niet kisten. Pak op die moraal en Brisbane is in zicht. Beterschap en succes met zijn allen.
    Pa

  • 05 Januari 2014 - 14:14

    Maurice:

    He brother.... wat is dit? Je kan het , and you know it! Al moeten beide benen eraf! Twee tsunami's verder en je bent er..... finish is in zicht.....als eerste over de lijn....waarom? Ray "the man" ist dabei!!!!

  • 05 Januari 2014 - 18:05

    Gerard:

    He Raymond. Spannend allemaal weer. Voorzichtig blijven he. En sterkte met de gekneusde ribben en de verdraaide knie. Zet hem op.

  • 06 Januari 2014 - 10:07

    Wim En Patricia:

    He Raymond, wat een verhaal weer, zet hem op jij bent altijd zo positief en trekt iedereen er door. Ga er nog met 100% voor ondanks je pijn. Succes en go man!!!!

  • 06 Januari 2014 - 18:07

    Wim En Sienie:

    Dit is avontuur! Daar kun je je van te voren geen voorstelling van maken toch. Maar kop op.... nog een paar daagjes tot Bisbane. En jullie liggen bijna aan kop ondanks alles! Deze belevenis pakken ze nooit meer af. Sterkte en de hele crew heel veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 9980

Voorgaande reizen:

28 November 2013 - 10 Januari 2014

Clipper Round the World 2013/14 - Leg 4

02 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: